dilluns, 28 de maig del 2012



Camí  de  sirga,  una  obra  coral , que  de  la  mà  del  seu  autor  m’ha  permès conèixer    la  història  dels  últims   cent  anys  de  Mequinensa,  aquest  poble  condemnat   a  desaparèixer  però què amb  la  veu  dels  seus vilatans i  la  màgia  del  riu  Ebre  es  fa  viva  i  ressuscita  novament  en  un  poble  transformat .
Un  poble  mític  al  voltant  de l’Ebre  , que  l’embolcalla ,  l’embelleix  i  protegeix.
La  descripció  de  les  emocions  dels  personatges ,  amb  una  riquesa  de  vocabulari  i  un  reguitzell  d’imatges  poètiques  i  reals  ,que  m’han  transmès  les  seves vivencies  ,  com  si  em trobés  al  bell  mig  de  les  seves  diverses  situacions.
El  Nelson  ,  la  Carmela  ,  l’ Arquimedes , l’Aleix   Segarra... tots  ells m’han  colpit  de  joia, de por , de  decepció , d’amor  d’esperança  ,de  melangia.
Gràcies J.Moncada pel  privilegi  que  ens  has  atorgat  de  poder  gaudir  i  admirar  aquesta  obra  mestra.




Mequinensa  


Mequinensa  ,  un   espectable  meravellós  que  m’ha  fet  palès que  un obra  magistral  com  camí  de  sirga  posada  a  la  escena  per  magnífics actors  que  evidencien  tota  la  passió i  l’amor  que  el  seu  autor  va posar  al  escriure-la  es  revesteix  d’una  naturalitat  fresca  i  real  que  sedueix  a l’espectador.

Com  a  cloenda  d’aquest  cercle  dedicat  a  J. Moncada  m’ha  semblat   molt  encertat






2 comentaris:

  1. Quanta raó tens Raimunda, ben cert que en Jesús Moncada a immortalitzat Mequinensa. Bon Estiu.

    ResponElimina
  2. Estic completament d'acord amb tu. Tant el magistral llibre d'en Moncada que vaig llegir fa un temps, com la representació teatral que ara he tingut ocasió de veure, són obres mestres.

    ResponElimina